8 Mayıs 2014 Perşembe

yamuk


Burada, nasıl olsa devlete karşı bir yamuk yapmadığı için çok uzun süre içeride tutulmayacağını bilen bir banka hortumcusu var. Geleceğini garanti altına almış bir hırsız. "Devlete karşı yamuk" biraz genellemeci oldu; devlete siyasi - ideolojik bir yamuk yapmamış... Zira devlet, en azından içinde bulunduğumuz dönem itibariyle (1997) hırsızları çok seviyor. İşte bu hırsız volta atarken yanıma gelip bana nasihat etmeye kalkıyor: "Bak kardeşim! Sen küçüksün, buradakilere karşı saygılı ol. Hepsi bir olaydan dolayı buraya gelmiş. Ayrıca, idarenin her yerde kulakları vardır. "Kendisi de bu kulaklardan biri olan hortumcuya, "Sen ne diyorsun be adam?" çıkışıyla beraber saydırmaya başlıyorum: "Beni mi korkutuyorsun? Bunlar bir sebeple buraya düşmüşse işte ben de buradayım. Hiçbirinizden korkmuyorum. İdareden de korkmuyorum. Ben siyasi mahkumum ve idamla yargılanıyorum, gözüm hiçbir şeyi görmez. Git bunu hem koğuş ağana hem de idareye yetiştir. "Milletten hortumladığı paraları dışarı çıkınca nerelerde yiyeceğinin hesabını yaparken böyle bir işe bulaşmış olmaktan pişman olup yanımdan hızla uzaklaşan adam...

Bir Çocuğun Gözünden 28 Şubat - Cezaevi Notları, Yakup Köse

0 yorum: