26 Mart 2011 Cumartesi

giderken söylenmiştir



I

Bakın ne diyorum, dünya
Sekerek yürüyor, gözümden düştü ya

Seviyorum aklımın almadığı şeyleri
Titriyorum emin olduğum zaman
Evlerin ev halkının ve devletlerin
Gidiyorum bıraktığı boşluktan

Nefes alıp emek veren, insan görünce kaçan
Gereksiz harcamalar gibi herkesin
Canını sıkan ve sonra bakan
Gidiyorum, bu kesin.

II

Toprağım ben, dünyanın kök saldığı
Ancak uyurken Rabbime nazım geçer

Dünyayı, o görkemli hastayı
Belki bir rüzgar eser beni görmeye
Diyerek bekledim ve düşündüm ki
Gözlerim kalacak benden geriye

Suyu görünce susan bir anneyle bir baba
Gibi yaşadım bir kabuğun altında,
Dedim bir şey gösterin isim koyacak
Bir şey gösterin, şaşırsın bana

III

Bu kadar mezarın arasında ne büyür
Ey ölüm, gel otur şuraya ve düşün

Sözcük yapımında kullanılan
Bir şeydir senin gülüşün
Herkes güzeldir sustuğu kadar
Sen de güzelsin, bu mümkün

Ne kaldı geriye aslına uygun olan,
Tutumlu güneş, girişken gün
Gibi sen kaldın, eli ekmek tutan
Bir bahçe kadar düzgün

İbrahim Tenekeci

0 yorum: